ARAMA YAP
Dekorasyon
0

Loris Parfüm: “Güzel kokulu mekanlar tüketicilerin tercihi”

Araştırmalar son beş yılda oda kokusu pazarının önemli bir ivme kazandığını ve 2026 da küresel oda kokusu pazarının 7,96 milyon ABD dolarına ulaşan bir ciro yakalayacağını gösteriyor. Türkiye’de oda ve ortam kokusu pazarını değerlendiren Loris Parfüm Yönetim Kurulu Başkanı Fehmi Okuyucu müşteri tercihlerinin son beş yılda büyük bir değişim gösterdiğini ve insanların yaşadıkları mekanların güzel kokmasını artık bir ihtiyaç olarak gördüklerini söyledi.

Hafızamızın ve koku alma duygumuzun birbirine bağlı olması, kokularla aramızdaki ilişkisi güçlendiriyor. Bazı kokular bize çocukluğumuzu anımsatırken, bazıları huzur bazılarıyla enerji hissetmemize sebep oluyor. Tıpkı kullandığımız parfüm gibi, evlerimizin ve yaşadığımız mekanların da ihtiyacımız olan kokuyu taşımasını istiyoruz. Küresel Araştırmalar son beş yılda oda kokusu pazarının önemli bir ivme kazandığını ve 2026 da küresel oda kokusu pazarının 7,96 milyon ABD dolarına ulaşan bir ciro yakalayacağını gösteriyor. (Kaynak: Fortune İnsights) Türk tüketiciler de küresel görüntüye uyumlu bir eğilim gösteriyorlar. Herkese her keseye uygun oda kokuları, farklı kullanım formlarıyla sadece kozmetik mağazalarında değil, süpermarket raflarında da satışa sunuluyor.

İyi hissetmek için güzel kokulara ihtiyaç duyuyoruz.

Türkiye’de oda ve ortam kokusu pazarını değerlendiren Loris Parfüm Yönetim Kurulu Başkanı Fehmi Okuyucu, tüketicinin oda ve ortam kokularıyla ilgili bu eğiliminin son beş yılda büyük bir hız kazandığını, bu eğilimin önemli nedenlerinden birinin insanların kendilerini iyi hissetme ihtiyacı olduğunu söyledi. Okuyucu, “ARGE çalışmalarımızı yürütürken uzmanların görüşlerinden ve tüketici ihtiyaçları ile ilgili araştırmaları esas alıyoruz. Uzmanlar, oda kokusu pazarındaki bu hızlı büyümenin insanların moral ve motivasyon ihtiyacı ile bağlantılı olduğunu düşünüyorlar. Bundan beş sene öncesine kadar lüks sayılan oda ve ortam kokuları artık hemen her kesimde insanın ihtiyaç olarak gördüğü ürünler halini aldı. İnsanlar koşullar gereği her an güzel kokan yerlere gidemeyebiliyor ama o kokuları evlerinde hissetmekten mutluluk duyuyorlar.”

Koku tercihleri ülkeler arasında değişiyor

Loris Parfüm tüketicilere yurt içinde ve dışında toplam 400’den fazla mağaza ile ulaşıyor. Oda ve ortam kokularına yönelik taleplerin ülkeden ülkeye farklılık gösterebildiğini belirten Fehmi Okuyucu, “Türkiye’de sandal, lavanta, bahar, mango gibi oda kokuları yoğunluklu tercih edilirken, Avrupa’daki mağazalarımızda paçuli, bergamot, sakız, pudra ve angel gibi oda kokuları daha fazla talep görebiliyor. Kültürün koku seçimi üzerinde önemli bir etkisi var. Bazı ülkelerde insanlar yeni ve modern kokuları tercih ederken bazılarında daha klasik oda kokuları çok satılıyor.”

50 çeşit oda kokusu

Loris Parfüm Türkiye ve dünya pazarına yönelik zengin bir oda ve ortam kokusu koleksiyonuna sahip. 50’yi aşkın çeşit oda ve ortam kokusu, satış noktalarının lokasyonu, ülkeler ve mevsimler arası değişimler de dikkate alınarak tüketiciye sunuluyor. Koku kombinasyonları hem trendlere hem de aromaterapik etkilere bağlı olarak oluşturuluyor. Mağazalarda satılacak oda ve ortam kokularının seçimlerinde hem satış eğilimleri hem de koku uzmanlarının görüşleri dikkate alınıyor. Üretim, insan ve çevre sağlığı kriterlerini ön planda tutan titiz AB standartları başta olmak üzere tüm kalite standartlarına uygun olarak gerçekleşiyor.

Lavanta stresi azaltıyor, sandal konsantrasyonu artırıyor

İnsanlar oda kokusu seçiminde, bilinçli veya bilinçsiz olarak hafızalarında yer eden anılardan etkileniyorlar. Örneğin bir gül kokusu, çocukluktan gelen bir anıya bağlı olarak bazı insanlara mutluluk bazılarına ise hüzün verebiliyor. Bazı kokular ise stresi azaltmak, dinginlik sağlamak, konsantrasyonu artırmak veya enerji vermek gibi aromaterapik özelliklere sahip. Lavanta içeren oda ve ortam kokuları, dinginlik artıran ve stres azaltan bir etki gösterirken, sandal ağacı aroması konsantrasyonu artırıyor, mango, çilek, kavun gibi meyve kokuları ise insana neşe ve canlılık katıyor

Paylaş:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

Bir cevap yazın