ARAMA YAP
Parfüm
0

Doğru Parfüm En Hoşunuza Giden Değil, Teninize En Uygun Olanıdır.

parfumÇoğu kadın, parfüm satın almak istediğinde, parfümerideki rengarenk şişelerin içindeki leziz sıvıları sırayla kokladıktan sonra en çok hoşuna gideni alır ve çıkar. Ancak bu yöntem doğru parfümü seçmeniz için pek de işe yaramaz. Charm&Beauty teninize uygun parfümü bulmanıza yardımcı oluyor.

Parfümeride hoşumuza giden bir parfüm, eve döndüğümüzde itici bile gelebilir…

Bir parfümü dener denemez hemen satın almayın. Parfümün kokusu tene temas ettikten sonra, her geçen dakikada biraz daha değişebilir. Bu yüzden bir an bayıldığınız bir parfümü, aradan bir saat geçtikten sonra sevmeyebilirsiniz.

Notaları iyi öğrenin…

Üst notalar…

Üst notaların kokusunu hemen alırız ama çabucak buharlaştığı için etkisi uzun sürmez. Üst notalar maksimum yarım saat içinde uçar gider. Taze bir narenciye kokusuna sahip olan bergamot, parfümlerde çok sık kullanılır.

Kalp notalar…

Orta notaların ortaya çıkması biraz daha zaman alır, bu yüzden kokusunu almak için yarım saat kadar beklemeniz gerekir. Gül ve yasemin notaları, beraber kullanılınca oldukça leziz olur.

Alt notalar…

Baz notaların ortaya çıkması zaman alır ve etkisi birkaç saat boyunca sürer, bu yüzden bir parfümün baz notasından hoşlanmazsanız o parfüm de size bir şey ifade etmez. Vanilya ve sandal ağacı, baz notalarda sıklıkla kullanılır.

Bu yüzden bir parfüm almaya karar vermeden evvel, teninize sıkıp birkaç saat beklemelisiniz. Tabii ki hava alanında Duty Free’den alışveriş yapıyorsanız, bu mümkün olmayacaktır. Bu yüzden Duty Free alışverişlerinden birkaç gün evvel, hangi parfümü istediğinize karar verin.

“Aldığım parfümü çok sevdim ama hemen uçuyor! Şişenin yarısına geldim bile!”

Eau de Toilette almış olabilir misiniz? Eau de Parfum’den daha ucuz olan Eau de Toilette yeteri kadar kalıcı olamıyor ve gün içinde devamlı tazelemek gerekiyor. Eau de Toilette, fazla kalıcı olmayan meyvemsi üst notalardan fazlasıyla içerir ama yeteri kadar kuvvetli kalp ve baz notaları içermez. İki ya da üç saat içinde uçar gider. Gün içinde farklı esanslar kullanmak isteyenler, eau de toilette tercih edebilir. Parfümlerin ise kalp ve baz notaları daha güçlüdür, bu da kalıcılığını arttırır. Parfümler daha pahalıdır ama sabah birkaç kez püskürtünce, tüm gün bir daha kullanmanız gerekmez.

En sevdiğiniz parfümün kalıcılığını arttırmak için “layering” tekniğini uygulayın. Sabah parfümlü bir duş jeli ve vücut losyonu kullandıktan sonra, parfümünüzü sıkın. Parfümün eau de toilette versiyonu da çantanızda dursun, böylece tazelemek istediğinizde kullanırsınız.

Parfüm seçerken…

Charm&Beauty parfüm seçerken acele etmeden karar vermenizi öneriyor. Aşağıdaki kuralları göz ardı etmeyin…

1-Asla başkasının üzerinde beğendiğiniz bir parfümü satın almayın, cilt üzerinde oluşan koku Ph değerine bağlıdır ve bu da kişiden kişiye değişiklik gösterir.

2-Aynı anda beşten fazla parfüm denemeyin çünkü burnunuz farklı kokuları ayırt etmekte zorlanır. Maksimum iki ya da üç parfüm deneyin, önce kurutma parfummkağıdına sıkın, beğenirseniz bileğinizin içinde temiz bir bölgeye sıkarak koklayın.

3-Parfümeriye sabah erken saatlerde ya da yemek yedikten hemen sonra gitmeyin. Erken saatlerde burun kokuyu tam olarak algılayamaz. Yemek sırasında, burun yemeğin kokusunu alıp bu kokuya alıştığı için, diğer kokuları doğru teşhis edemez. Parfüm seçmeye yemekten en az bir saat sonra gidin.

4-Parfüm seçimini mesleğinize göre yapın. Örneğin bir yönetici ya da müdürseniz, vanilyalı, turunçgilli ya da fazla şekerli, meyvemsi bir parfüm karizmanızı olumsuz yönde etkileyebilir. Oryantal, baharatlı bir koku seçmeniz daha yerinde olur.

5-Sigara içenler tatlı koku kullanmamalı. Tatlı koku kullanan kadınlar sigara içiyorsa, parfüm iki, üç saat sonra kötü kokmaya, ekşimeye başlayacaktır.

6-Gün içinde parfümünü devamlı tazelemek isteyenler Eau de Toilette tercih etmeli.

Kişilik tercihleri etkiliyor…

Duyusal fizyoloji ve duygusal psikoloji alanında yapılan çalışmalar, duygularla parfüm tercihleri arasında bir bağlantı olduğunu ortaya koyuyor. Bazı kadınlar devamlı belli notaları içeren parfümlere yöneliyor. Enternasyonal esans üretici bir Alman şirketi olan Haarman and Reimer, parfümlerin psikolojik etkisi üzerine birçok araştırma yapmış. Araştırmaların sonucunda, parfüm tercihimizin duygusal ve psikolojik ihtiyaçlarımızla bağlantılı olduğu ortaya çıkmış.

Parfüm, aynen renkler ve kıyafetler gibi, hislerimizi ifade etmemize yardım ediyor. Her birimizin duyguları ve duygu yoğunluğu, saatten saate, günden güne farklılık gösterebilir ama kök çakramızdaki duygular uzun zaman sabit kalabilir ve bunu ifade etmenin binbir türlü kreatif yolu vardır.

Parfümlerin etkilerini araştıran psikologlar, çok enteresan sonuçlarla karşılaşmış:

Hayata pozitif bakan dinamik kadınlar, sümbül, zambak, frezya gibi taze, baharı çağrıştıran çiçeksi notaları tercih ediyormuş.

Genç ve kendini genç hisseden kadınlar, tatlı oryantal kokuları seviyormuş.

Dışa dönük, heyecanlı ve spontane yaşamayı seven, enerjik kadınlar, ananas, böğürtlen, kuşüzümü, şeftali notaları ile birleşen taze çiçeksi parfümlerden hoşlanıyormuş.

Kendilerini güvende hissetmekten hoşlanan durulmuş kadınlar, çiçeksi oryantal kokulandan hoşlanıyormuş.

Olgun, güngörmüş kadınlar da pudramsı çiçeksi parfümlere bayılıyormuş.

Duygusal iniş çıkışları olmayan, kendine güvenli kadınlar ise, odunsu notalar ve bergamot tazeliği ile birleşen şipre kokularını tercih ediyor.

Oryantal-çiçeksi/baharatlı parfümler…

Oryantal parfümlerden hoşlananlar, ayakları yere basan, hayattan ne istediğini bilen ve ilişkilerini tutkulu yaşayan kadınlardır.  

1parfum1

Tom Ford Black Orchid 450 TL

Zengin, koyu ahenkleri ve siyah orkideler ile baharattan meydana gelen baş döndürücü bir iksir hissi veriyor.

parfum22

Reem Acra Eau de Parfume 420 TL

Ünlü modacı Reem Acra, evinin kokusu olan ambere, şakayık, paçuli, musk ve meyve notalarını da katarak bu leziz parfümü oluşturmuş.

3parfum3

So Chic The Gems Eau de Parfum 115 TL

Meyve, çiçek, baharat, rum, tütsü ve oryantal notalardan oluşan oldukça sofistike bir parfüm. Dip notadaki paçuli , musk ve vanilya esansları sayesinde kalıcılığını koruyor. 

parfum44

Aedes de Venustas Oilette Bengale Parfume 820 TL

Bergamot, gül, beyaz biber, karabiber, tarçın, kakule ve safranın mükemmel uyumu ile gizem duygusu veren çok yoğun bir parfüm. Nişantaşı’ndaki La Deésse Parfüm Butiği’nde bulabilirsiniz.

5parfum5

The Body Shop Red Musk 169,90 TL

Çiçeksi notalar içermeyen, biber, tarçın ve tütünün yakıcı baharatlı notalarını buluşturan bu parfüm, güzellik dünyasında resmen skandala yol açacak!

parfum66

Cavalli Just Gold for Her 270 TL

Çiçeksi oryantal kokusu ile duygusallığı yansıtan bu parfüm, yasemin, tatlı marshmellow, odunsu iris çiçeği, deri ve pelesenk ağacının muhteşem kokularını birleştiriyor.

Çiçeksi notalar…

Klasik zevklere sahip, elegan ve kültürlü kadınlar çiçeksi notalardan hoşlanıyor. Modayı seviyor ama ona kurban olmuyor, kültür ve sanata değer veriyorlar.

7parfum7

Maison Francis Kurdijan Lumiére Noire 470 TL

Gül, paçuli ve fulya notalarını içeren bu zarif, feminen parfüm, odunsu/çiçeksi koku ailesine mensup. Bu parfümü kullanınca, zarif, göz alıcı bir gece elbisesi giymiş gibi hissediyorsunuz. Nişantaşı’ndaki La Deésse Parfüm Butiğinde bulabilirsiniz.

parfum88

Giorgio Armani Idole d’Armani 210 TL

Yuvarlak şişesinde sunulan bu zarif parfüm, çiçeksi özler, acı portakal, zencefil, gül, yasemin, safran özü ve Kabe samanı içeriyor.

9parfum9

Sisley Eau Tropicale 380 TL

Lezzetli, hafif misk kokusuyla büyüledikten sonra, hibiskus, çarkıfelek çiçeği ve frangipani gibi egzotik çiçeklerden bir buket sunuyor.

parfum1010

Diesel Loverdose Tattoo 230 TL

Sulu ve köpüklü notalarla lezzetli bir açılış yaptıktan sonra, gülün kadifemsi dokusu, portakal çiçeği ve yaseminin yoğun, kadınsı hatlarıyla birleşiyor.

11parfum11

Yves Saint Laurent Manifesto Intense 280 TL

Bergamotun ferahlatıcı etkisi sümbülteberle harmanlanıyor, güneş çiçeği akoru da incelik kazandırıyor. Vanilya çekirdeği ve odunsu notalarla hem klasik, hem de çağdaş bir dokunuş veriyor.

parfum1212

Estée Lauder Modern Muse 320 TL

Bu çiçeksi parfüm, yumuşak, narin, feminen ve aynı zamanda özgüveni yüksek, güçlü, özgür bir ruhu çağrıştırıyor. Yasemin zambağının feminen dokunuşu ile modern kadının kreatif enerjisini yansıtıyor.

Meyvemsi/çiçeksi notalar…

Neşeli, enerjik, dinamik, özgür ve maceracı kadınlar meyvemsi notalardan hoşlanıyor. Bu kadın yenilikleri seviyor ve hayata çocuksu bir merakla bakıyor. 

13parfum13

Cacharel Catch Me 215 TL

Yaz mevsimini anımsatan bu parfüm, genç, hafif ve neşeli bir ruha sesleniyor. İtalyan mandalinası, acı portakal yağı ve badem muhteşem bir koku oluşturuyor.

parfum1414

L’Occitane Cerisier Rouge Eau Intense 162 TL

Gün batımındaki kiraz tomurcuklarının güzelliği ve parıldayan kırmızı meyvelere ithaf edilmiş bu yoğun koku, cildinizde gün boyu kalıyor.

15parfum15

Clinique Happy Heart 259 TL

Mandalinanın leziz kokusu, sümbül ve odunsu kokularla birleşiyor. Yoğun bir mutluluk hissi ve sıcaklık yaşatıyor.

parfum1616

House of Sillage Cherry Garden 1720 TL

Parfümün tasarımcısı Nicole Mather, çocukluğunda komşu bahçelerden kiraz toplayıp tarlalarda kelebek avladığı günlerden esinlenmiş. Arabesk güzelliği barındıran bu tasarım, küçük bir çocuğun mutluluğunu yansıtıyor.

17parfum17

Thierry Mugler Angel Eau Sucree 225 TL

İçeriğindeki kırmızı meyveler, pralin, vanilya ve paçuli notaları ağız sulandırıyor. Şekerlemelerin verdiği haz, kadınlığın özünü temsil ediyor.

parfum1818

Kült parfüm!

Marilyn Monroe’nun vazgeçemediği Chanel No:5 (441 TL), piyasaya çıktığı 1921 yılından beri dünyanın en çok satan parfümü oldu. Yıllar onun çekiciliğine, efsanesine, gizemine çok şey kattı ama formülü hiç değişmedi. Bu parfümün gizli bir formülü var, Chanel dışında başka hiçbir parfüm üreticisinin bu parfümü tekrar üretmesine imkan yok. Chanel No:5’in yeni reklam yüzü ise ünlü Brezilya’lı model Giselle Bundchen. Çiçeksi aldehit, gül ve yasemin kokuyor.

 

 

 

Paylaş:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

Bir cevap yazın