ARAMA YAP
Sağlık ve Beslenme
0

Daha İyi Bir Uyku İçin Neler Yapmalıyız?

uyku1Uyku uzmanlarının görüşüne göre, eğer iyi uyku uyumak istiyorsanız gerçekten rüyalar ülkesine gitmeniz gerekir. Dolayısıyla yatak odanızı spa benzeri bir mabete dönüştürmelisiniz. Öğlen ikiden sonra kafein tüketmemeli ve yatak odanızda bilgisayar bulundurmamalısınız. 

Hafta sonları daha uzun uyuyun…

Her gün belli bir saat uyunması gerektiğini söyleyen bilgilere pek kulak asmayın. Zaman zaman hafta sonları geç kalkmanın gerçekten faydalı yönleri vardır. Haftanın beş günü iyi uyku uyuyamayan yetişkinlerin ertesi gece 10 saat uyuduklarında beyin fonksiyonları için yeterli enerjiyi temin edebildikleri görülmüş. Cumartesi ve pazarları da alarmı bir veya iki saatten fazla ertelememek, beden saatini bozmamak ve pazar akşamı uykuya dalabilmek için en iyisidir. Fazla uykuya rağmen hala yorgun hissediyorsanız, saat 15:00 veya 16:00’da alacağınız 20 dakikalık bir uyku içsel saatinizi bozmaz.

Uyku öncesi egzersiz…

Akşam yemeği sonrası egzersiz yapmak, uyku uzmanları tarafından pek önerilmez. Ancak şaşırtıcı bulgular, uyku öncesi egzersizin faydalı olabileceğini ortaya koyuyor. Uykudan iki saat önce 35 dakikalık bisiklet egzersizini bitiren genç yetişkinlerin, egzersiz yapmadan uyumalarına kıyasla daha çabuk ve derin uyuduğu bulunmuş. Akşam egzersizi sonrası hala enerjik hissediyorsanız antrenman süresi ile uyku düzenine dair haftalık not tutabilirsiniz. Uyumadan bir saat önce koşu bandında ter atmak, uyumanıza iyi etki etmeyebilir fakat iki veya üç saat öncesinde yapıldığında bebek gibi uyumanıza yardımcı olur. Egzersiz uyku için en iyi ilaçtır.

Evlat edinin…

Yalnız mı hissediyorsunuz? Yalnız hisseden insanlar geceleri daha sık uyanıyormuş. Hayvan barınağından bir yatak arkadaşı almayı deneyebilirsiniz. Yalnız uyumayı sevmeyen bireyler köpek evlat edinmeli. Hayvanlar birçok kadına daha az yalnız hissetmelerini sağlayarak güzel bir uyku uyumalarını sağlıyor. Hatta yalnız olmasanız bile bir hayvanla uyumak artık kabul edilebilir hale geldi; özellikle de bu tüylü arkadaş yatağa alınmadığında daha çok huzursuzluk oluşturuyorsa. 

Uyku vakti masalı…

Bir daha gece ortasında uyku tutmadığı vakit, herkesin söylediği gibi yataktan kalkıp loş ışıkta kitap okumaktansa, kafanızdaki sesleri bastırmak için telefon uyku2veya müzik çalarınıza yüklü sesli kitaplardan faydalanın. Kulaklıklarınızı takın ve ekranın ışığını kapatın. Fakat sizi uyku halinizden uyandıracak Grinin Elli Tonu gibi kitaplar yerine küçükken sevdiğiniz bir hikayeyi tercih edin. 15-20 dakikalık kısa bir hikâye sizi uyutabilmeli. Eğer yıllardır televizyon karşısında uyumaya alışmışsanız zamanı ayarlanabilir bir televizyon kullanabilirsiniz. Uyanıp televizyonu açıyorsanız, yarım saatlik bir süreye ayarlayabilirsiniz.

İçmeden önce düşünün

Yatmadan yedi sekiz saat önce kahve, soda ve enerji içecekleri içmemekte fayda var. Kafein herkesi farklı etkiler. Akşam yemeğinden sonra içilen bir cappuccino uykuyu oldukça bozabilir. Sağlıklı kadınlar içeceklerin uyku üzerindeki etkisine karşı çok daha duyarlıdır. Yatmadan üç saat önce bir şeyler içebilirsiniz.  

Artık daha iyi uyuyun

Düzenli egzersiz yapılabiliyor ama neden düzenli uyuyamıyorsunuz?  Zeo Sleep Manager ve Lark gibi uyku düzenini takip edebilen bir takım mobil aplikasyonlar, saat kaçta uyuduğunuzu ve uyandığınızı, ne kadar ışıkta derin uyuyabildiğinizi ve gece boyunca kaç defa uyandığınızı denetleyebiliyor.

 

 

Paylaş:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

Bir cevap yazın