ARAMA YAP
Sağlık ve Beslenme
0

Vücudunuzu Kışa Hazırlamak İçin Yapmanız Gerekenler

 

Soğuk aylar yaklaşırken evimizi, arabamızı hatta gardırobumuzu kış mevsimine hazırlamak planlarımız arasında yer alır. Ancak bazen kendimizi ve vücudumuzu hazırlamayı göz ardı edebiliriz. Özellikle de sıcaklıkların çok daha ani değiştiği, sıcak yaz günlerinden soğuk kış günlerine daha hızlı geçtiğimiz yıllarda vücudumuzu bu geçişe hazırlamak hem fiziksel hem de ruhsal sağlığımız için faydalı olacaktır.

D Vitamini

Yaz ayları; uzun günler, bol güneş ışığı ve dışarıda geçirilen daha fazla zaman anlamına gelir. Dolayısıyla yeterince D vitamini almak için özel bir çaba göstermemiz gerekmez. Ancak kışın günler kısalır, açık havaya daha az çıkarız ve çıktığımızda da cildimiz kat kat giyindiğimizden güneş ışığı görmeyebilir. Hatta bazen işte geçirdiğimiz saatlerde güneş ışığını tamamen kaçırabiliriz. Bu da yeterince D vitamini almamakla sonuçlanacaktır. Yapılan çalışmalar, D vitamininin özellikle kış aylarında baş gösteren mevsime bağlı duygusal rahatsızlık ve depresyona karşı etkili olabildiğini göstermektedir. Daha fazla D vitamini almak için somon ve ton balığı gibi yağlı balıklar yiyebilir, süt ve yumurta tüketiminizi artırabilirsiniz.

C Vitamini ve Çinko

Kış yaklaşırken hava değişimlerinde soğuk algınlığı ve grip sık sık yaşanan şikayetler arasındadır. Buna karşı önlem olarak C vitamini ve çinko tüketiminizi artırmanız faydalı olacaktır. C vitamininin, belirtiler ortaya çıkmadan ya da yeni görüldüğünde hastalığın süresini kısaltmakta etkili olduğu belirtilmektedir. Çinko da vücudumuzdaki beyaz kan hücreleri zararlı patojenlere karşı savaşırken kullanılır. Özellikle erkeklerin günlük çinko ihtiyacı daha fazla olduğundan eksikliğini yaşamaları daha olasıdır. Çinko alımını artırmak için kabak çekirdeği, kırmızı ve beyaz et, kabuklu deniz ürünleri, kaju, yoğurt ve mantar tüketebilirsiniz.

Bol Bol Taze Ürün ve Su

Kış aylarında taze meyve sebze bulmak zorlaşır, çeşitleri de azalır. Ancak hem taze ürünler hem de su tüketimi, yaz ayları kadar önemlidir. Hava serin olduğundan daha az ihtiyaç hissetseniz bile bol bol su içmeye devam edin. Taze meyve ve sebze alarak porsiyonlarınızın önemli bölümünü bunlardan oluşturun. Tazeyken dondurulmuş sebze ve meyveler de besin değeri açısından aynı derecede faydalı olabilir. Mevsim değişirken buzdolabınızı yeni ürünlerle doldurmadan önce sağlam bir temizlik yapmayı da düşünebilirsiniz. Böylece kenarda köşede kalmış eski yiyeceklerden kurtulabilir, aynı zamanda dolabınızın hijyenik olmasını sağlarsınız. Bunun için buzdolabı nasıl temizlenir hakkındaki bu öneriler işinize yarayacaktır.

Spor

Belki hava yürüyüş ya da koşuya çıkmak için yaz ayları kadar uygun olmayabilir. Ya da favori sporunuz olan yüzme için aynı sıklıkta fırsat bulamayabilirsiniz. Ancak kış ayları boyunca vücudunuzu aktif tutmak hem fiziksel sağlığınızı korumak hem de bu aylarda kilo almaktan kaçınmak için önemlidir. Soğuk hava sizin için bir problemse evinizin ya da iş yerinizin yakınında bir spor salonuna üye olun ve spora ara vermeyin. Eğer dışarıda spor yapmaya devam etmek istiyorsanız, spor kıyafetlerinizi de havaya uygun olacak şekilde seçin.

#cvitamini, #dvitamini, #sagliklibeslenme, #kisaylari

Paylaş:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir