ARAMA YAP
Sağlık ve Beslenme
0

Doğadan gelen şifayı hisset!

Soğuk geçen kış aylarında hastalıklar için daha savunmasız oluyoruz. Doğanın mucizevi bir iyileştirici etkisi olduğunu biliyor musunuz? Kış aylarında tüketebileceğimiz, sağlıklı ve zinde tutan bitki çaylarını Medicalpark Hastanesi, Uzm. Diyetisyen Olcay Barış’tan öğreniyoruz.

Bahar aylarında insan metabolizmasında oluşan değişiklikler beraberinde yorgunluğu da getiriyor. Kışın soğuk günleri yavaş yavaş yerini baharın ılık günlerine bırakırken suyun daha fazla buharlaşması sonucu havadaki nem oranı artıyor. Artan nem oranı ile birçok kişide halsizlik, yorgunluk, eklem ağrıları, uyku isteği gibi ortak şikayetler gözleniyor. Bu yakınmaların çoğu bahar yorgunluğu olarak tanımlanıyor.

Bitki çayları bahar yorgunluğuna karşı bire bir. Aynı zamanda lenf dolaşımımızı düzene koyup, barsak hareketlerimizi kolaylaştırıcı etkiye de sahip. Bitki çaylarının özellikle taze olarak tüketilmesi, şeker ilave edilmemesi ve bitki bileşenlerinin sıcak su içerisinde uzun süre etkisiz hale gelmemesi için bitki kısmı ağzı kapalı mümkünse porselen bir çaydanlık içerisine konulmalı üzerine taze kaynatılmış su biraz soğuduktan sonra ilave edilerek demlenme süresinin 5-15 dakikayı geçmemesi gerekmektedir. Aşağıda yer alan bitki çayları, bahar yorgunluğunu atlatmanıza yardımcı olacaktır.

Ekinezya: A, C ve E vitaminleri bağışıklık sistemini güçlendirerek vücut direncini artırıyor. Gribal enfeksiyonlarla savaşta etkisi olan ekinezyanın yapılan bilimsel nitelikli deneysel çalışmalarda antioksidan etkisiyle vücudun bağışıklık sistemini desteklediği ortaya konulmuştur. Günde bir fincan tüketmeniz bağışıklığınızı arttırarak bahar yorgunluğunuzu atmanıza yardımcı olacaktır.

Kuşburnu: Antioksidan alımı bahar yorgunluğundan daha az etkilenmenizi sağlar. Kuşburnu, içerisinde bulunan zengin C vitamini sayesinde güçlü bir antioksidandır. Etkin bir kan temizleyici, bağırsak yumuşatıcı olan kuşburnu C vitamini zenginliğinden ötürü vücudun gelişmesini düzenliyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Aynı zamanda enerji metabolizmasında, hücre yenilenmesinde etkindir ve kansere karşı koruyucudur. Günde iki fincan kuşburnu çayını tüketebilirsiniz.

Adaçayı: Güçlü antioksidan özelliğinin yanı sıra özellikle dolaşım, sindirim sistemi ve hafıza üzerinde de olumlu etkileri var. Adaçayı bahar aylarında etkili olan yorgunlukla baş edebilmek için birebir. Günde bir fincan tüketmeniz bahar yorgunluğunuzu atmanıza yardımcı olacaktır.

Melisa Çayı: Vücut saatinin düzenli olması metabolizma dengesi için önemlidir. Melisa çayının bahar aylarında düzensiz uyku problemi olan kişiler tarafından tüketilmesi gerektiği bilinmektedir. Günde bir fincan yeterli düzeydedir. Ayrıca hazmı kolaylaştıran, mide spazmına iyi gelen melisa çayı  bahar yorgunluğu yaşama riskinizi azaltacaktır.

Yeşil Çay: Sağlıklı içecekler içerisinde en iyilerden olan yeşil çay, özellikle bahar aylarında günde iki fincan tüketilebilir. İçerdiği yüksek miktarda antioksidan sayesinde enerjinizi daima ayakta tutacaktır. Gün içerisinde tüketilmesi önerilen yeşil çay hem metabolizmanızın hızlanmasını sağlayacak hem de bağışıklık sisteminizin daha güçlü olmasını sağlayacaktır.

Ihlamur: Bahar aylarında baş ağrısı çeken bireyler için birebir olan ıhlamur, mide salgısını azaltarak besinlerin hazmını kolaylaştırmaktadır. Yatıştırıcı ve sakinleştirici etkisiyle vücuda rahatlık verir. Gün içerisinde 1-2 fincan ıhlamur tüketmelisiniz.

#doğa, #şifa, #bitki, #çay

Paylaş:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest
  • mail

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!